Καλάθι

Δεν υπάρχουν προϊόντα στο καλάθι

Πώς να κάνετε εκκίνηση του κινητήρα ενός αυτοκινήτου με καλώδια

07 Ιανουαρίου 2021
Πώς να κάνετε εκκίνηση του κινητήρα ενός αυτοκινήτου με καλώδια

Τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της χρήσης καλωδίων για την εκκίνηση ενός κινητήρα αυτοκινήτου αντί της χρήσης εκκινητή με μπαταρία λιθίου

Συντάκτης: Brittany Lin Επικεφαλής ομάδας NOCO

Αν δεν σας έχει ήδη συμβεί, είναι πιθανό ότι θα σας συμβεί. Στην πράξη, εκατομμύρια αυτοκινητιστών αντιμετωπίζουν μια νεκρή μπαταρία κάθε χρόνο. Το φαινόμενο της νεκρής μπαταρίας είναι κάτι που μπορεί να συμβεί και στον καλύτερο από εμάς, ανεξάρτητα από το επίπεδο εμπειρίας μας. Ακόμη και η γνώση και η χρήση τεχνολογιών φροντίδας των μπαταριών, όπως οι φορτιστές μπαταριών και οι εκκινητές δεν μπορούν να αποτρέψουν κατά 100% την περιστασιακή εμφάνιση του φαινομένου της νεκρής μπαταρίας του αυτοκινήτου. Υπάρχουν πολλές μέθοδοι για την εκκίνηση του κινητήρα του αυτοκινήτου με καλώδια. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα παλιά, παραδοσιακά καλώδια σύνδεσης μπαταριών (που ονομάζονται επίσης καλώδια υποβοήθησης) - χάλια. Ή θα μπορούσατε να χρησιμοποιήσετε φορητό εκκινητή με μπαταρία λιθίου - πολύ καλύτερα. Ακολουθούν λεπτομέρειες σχετικά με κάθε μία από τις μεθόδους εκκίνησης κινητήρα αυτοκινήτου με καλώδια, συμπεριλαμβανομένων της τεχνικής καθώς και των πλεονεκτημάτων και των μειονεκτημάτων κάθε μεθόδου.

Πώς να εκκινήσετε τον κινητήρα ενός αυτοκινήτου με καλώδια σύνδεσης μπαταριών

Για να κατανοήσετε τον τρόπο εκκίνησης του κινητήρα ενός αυτοκινήτου με νεκρή μπαταρία χρησιμοποιώντας καλώδια σύνδεσης μπαταριών, θα χρειαστείτε μερικά πράγματα. Πρώτον, θα χρειαστείτε ένα επιπλέον όχημα που να λειτουργεί. Και δεύτερον, θα χρειαστείτε ένα καλό σετ - όχι ένα φτηνό σετ - καλωδίων σύνδεσης μπαταριών. Τα καλώδια σύνδεσης μπαταριών εξακολουθούν να πωλούνται στις περισσότερες αλυσίδες λιανικής πώλησης ειδών αυτοκινήτου (π.χ. AutoZone, Canadian Tire, κ.λπ.) και διατίθενται σε ποικιλία πάχους και μήκους καλωδίων.

Σχετικά με τα καλώδια σύνδεσης μπαταριών 

Τα περισσότερα καταστήματα ανταλλακτικών αυτοκινήτων εμπορεύονται καλώδια με διατομή 6 mm2, 10 mm2, 16 mm2 και 25 mm2 που έχουν συνήθως μήκος περίπου 3,5 μέτρων. Στην περίπτωση της διατομής, όσο μεγαλύτερος είναι ο αριθμός, τόσο μεγαλύτερη είναι η ισχύς. Δεν θα συνιστούσα τη χρήση καλωδίων διατομής 6 mm2 ή 10 mm2. Απλά δεν μπορούν να μεταφέρουν αρκετή ισχύ. Εάν ο κινητήρας του οχήματός σας είναι βενζινοκινητήρας κυβισμού το πολύ 3 λίτρων, τότε τα καλώδια διατομής 16 mm2 και 25 mm2 θα πρέπει να επαρκούν, αλλά μπορεί να χρειαστούν μερικά λεπτά πριν αρχίσει να γυρίζει ο κινητήρας σας. Εάν ο κινητήρας του οχήματός σας είναι βενζινοκινητήρας κυβισμού που υπερβαίνει τα 4 λίτρα ή οποιουδήποτε τύπου πετρελαιοκινητήρας, θα σας πρότεινα να εξετάσετε τα καλώδια σύνδεσης μπαταριών διατομής 35 mm2 ή 50 mm2. Αντίστοιχα με τη διατομή του καλωδίου, το μήκος του καλωδίου σύνδεσης μπαταριών παίζει ρόλο και όσο μεγαλύτερος ο αριθμός (όσο μεγαλύτερο είναι το μήκος), τόσο μικρότερη είναι η ισχύς. Δεν θα συνιστούσα το μήκος να υπερβαίνει τα 3,5 μέτρα, εάν είναι εφικτό.

Βεβαιωθείτε ότι τα καλώδια σύνδεσης μπαταριών που αγοράζετε είναι κατασκευασμένα από 100 τοις εκατό χαλκό. Η συντριπτική πλειοψηφία των καλωδίων σύνδεσης μπαταριών της αγοράς είναι κατασκευασμένα από σύρματα αλουμινίου με επένδυση χαλκού (γνωστά και ως καλώδια αλουμινίου με χάλκινη θωράκιση). Η διαφορά ηλεκτρικής αγωγιμότητας μεταξύ των καλωδίων καθαρού χαλκού και των καλωδίων αλουμινίου με χάλκινη θωράκιση είναι σημαντική - περίπου 40 τοις εκατό διαφορά στην αγωγιμότητα.

Πριν χρησιμοποιήσετε καλώδια σύνδεσης μπαταριών, θα πρέπει να λάβετε υπόψιν σας τους κινδύνους κατά τη χρήση τους. Οι πιο αξιοσημείωτοι κίνδυνοι είναι ο εντοπισμός της σωστής πολικότητας των ακροδεκτών της μπαταρίας του αυτοκινήτου και το ακούσιο βραχυκύκλωμα των σφιγκτήρων της μπαταρίας. Οποιοδήποτε από τα δύο κι αν συμβεί και τα δύο έχουν ως αποτέλεσμα την πρόκληση άφθονων σπινθήρων που δεν είναι επωφελείς κοντά σε αναθυμιάσεις καυσίμων και μπορούν να προκαλέσουν ακόμα και συγκόλληση τόξου εάν η σύνδεση συνεχιστεί για υπερβολικά μεγάλο διάστημα. Κατά τον χειρισμό των καλωδίων σύνδεσης μπαταριών, πρέπει να γνωρίζετε τις διαδικασίες σωστής σύνδεσης και να μην ακουμπάτε ποτέ τους σφιγκτήρες της μπαταρίας μεταξύ τους.

Προετοιμασία πριν την εκκίνηση του κινητήρα του οχήματός σας με καλώδια

Πριν την εκκίνηση του κινητήρα ενός αυτοκινήτου με καλώδια, βεβαιωθείτε ότι και τα δύο οχήματα είναι τοποθετημένα αντικριστά το ένα με το άλλο και όσο το δυνατόν πιο κοντά μεταξύ τους χωρίς να αφήσετε τα οχήματα να ακουμπούν μεταξύ τους. Βεβαιωθείτε ότι και στα δύο οχήματα ο επιλογέας είναι στη θέση Park (στη νεκρά σε περίπτωση μηχανικών κιβωτίων ταχυτήτων). Ως προφύλαξη ασφαλείας, μπορείτε να δέσετε και το χειρόφρενο και στα δύο οχήματα.

6 βήματα για την εκκίνηση του κινητήρα του αυτοκινήτου σας χρησιμοποιώντας καλώδια σύνδεσης μπαταριών: 

1. Βεβαιωθείτε ότι η ανάφλεξη και στα δύο οχήματα είναι απενεργοποιημένη.

2. Εντοπίστε την πολικότητα των ακροδεκτών της μπαταρίας, προσδιορίζοντας ποιος είναι ο θετικός ακροδέκτης της μπαταρίας και ο αρνητικός ακροδέκτης της μπαταρίας. Ο θετικός πόλος της μπαταρίας έχει συνήθως κόκκινο χρώμα και επισημαίνεται με το σύμβολο συν (+) ή την ένδειξη POS (από το positive - θετικός). Ο αρνητικός πόλος της μπαταρίας έχει μαύρο χρώμα και επισημαίνεται με το σύμβολο πλην (-) ή την ένδειξη NEG (από το negative - αρνητικός).

3. Συνδέστε τον κόκκινο (θετικό) σφιγκτήρα του καλωδίου σύνδεσης μπαταριών στον θετικό πόλο της μπαταρίας στο όχημα που λειτουργεί. Στη συνέχεια, συνδέστε τον άλλο κόκκινο (θετικό) σφιγκτήρα του καλωδίου σύνδεσης μπαταριών στον θετικό πόλο της μπαταρίας στο όχημα με τη νεκρή μπαταρία.

4. Συνδέστε τον μαύρο (αρνητικό) σφιγκτήρα στον αρνητικό πόλο της μπαταρίας στο όχημα που λειτουργεί. Στη συνέχεια, συνδέστε τον άλλο μαύρο (αρνητικό) σφιγκτήρα του καλωδίου σύνδεσης μπαταριών στο σώμα του πλαισίου του οχήματος. Μη συνδέετε με τον αρνητικό πόλο της μπαταρίας - περισσότερα για αυτό σε λίγο.

5. Προσπαθήστε να εκκινήσετε το όχημα με τη νεκρή μπαταρία. Εάν ο κινητήρας του οχήματος δεν ξεκινήσει αμέσως, περιμένετε λίγα λεπτά για να δώσετε τη δυνατότητα να υπάρξει ροή ρεύματος προς την μπαταρία. Ανάλογα με την ηλικία και την κατάσταση της μπαταρίας του οχήματος που λειτουργεί, μπορεί να χρειαστεί κάποιο διάστημα για την επαναφόρτιση της μπαταρίας και την ανάπτυξη ιόντων στις πλάκες της μπαταρίας.

6. Αποσυνδέστε το καλώδιο σύνδεσης μπαταριών με την αντίστροφη σειρά, ξεκινώντας με την αφαίρεση του μαύρου (αρνητικού) σφιγκτήρα του καλωδίου σύνδεσης μπαταριών.

Υπέρ

  • Χαμηλό κόστος:Μπορείτε να αγοράσετε ένα σετ καλωδίων σύνδεσης μπαταριών καλής ποιότητας με 30-40 €.
  • Είναι αποτελεσματικά: Η απόδοση ποικίλλει και απαιτείται χρόνος ανάλογα με την ποιότητα των καλωδίων σύνδεσης μπαταριών.

Κατά

  • Απαιτείται επιπλέον όχημα: Για την εκκίνηση με καλώδια σύνδεσης μπαταριών απαιτείται ένα επιπλέον όχημα. Δεν αρκεί μόνο να βρίσκεται κοντά ένα επιπλέον όχημα αλλά μπορεί να χρειαστεί να ζητήσετε βοήθεια από κάποιον εντελώς άγνωστό σας.
  • Κίνδυνος ασφαλείας: Οι ακατάλληλες συνδέσεις λόγω σύνδεσης με λανθασμένους ακροδέκτες της μπαταρίας ή λόγω βραχυκυκλώματος των σφιγκτήρων της μπαταρίας λόγω επαφής μεταξύ τους δημιουργούν σημαντική ποσότητα σπινθήρων και αυξάνουν την πιθανότητα επικίνδυνης κατάστασης.
  • Απαιτούνται γνώσεις άνω του μέσου όρου: Απαιτείται κατανόηση του τρόπου εντοπισμού της σωστής πολικότητας των ακροδεκτών της μπαταρίας και της χρήσης ηλεκτρικών συστημάτων.
  • Η απόδοση ποικίλλει: Η απόδοση της μπαταρίας ποικίλλει ανάλογα με την υγεία και την κατάσταση της μπαταρίας του οχήματος που λειτουργεί. Απλά και μόνο το γεγονός ότι το όχημα λειτουργεί, δεν σημαίνει ότι είναι κατάλληλο για βέλτιστη παροχή ρεύματος.
  • Για μία συγκεκριμένη λειτουργία μόνο: Χρησιμοποιούνται για μία εργασία μόνο - την εκκίνηση με καλώδια του κινητήρα ενός οχήματος με νεκρή μπαταρία.

Πώς να εκκινήσετε τον κινητήρα ενός αυτοκινήτου με εκκινητή μπαταρίας λιθίου

Η τεχνολογία έχει προχωρήσει πολύ. Τα καλώδια σύνδεσης μπαταριών ήταν κάποτε ο κανόνας για την εκκίνηση του κινητήρα ενός οχήματος με νεκρή μπαταρία. Στη συνέχεια έκαναν την εμφάνισή τους φορητοί εκκινητές με μπαταρία μολύβδου-οξέος. Οι εκκινητές με μπαταρία μολύβδου οξέος έλυσαν πολλά από τα προβλήματα που σχετίζονται με την εκκίνηση με καλώδια, κυρίως την ανάγκη για ένα επιπλέον όχημα. Ωστόσο, οι εκκινητές με μπαταρία μολύβδου-οξέος εξακολουθούν να εμφανίζουν τους ίδιους κινδύνους ασφαλείας με τα καλώδια σύνδεσης μπαταριών που απαιτούν γνώση της σωστής πολικότητας των ακροδεκτών της μπαταρίας, και συχνά περιέχουν μια βαριά μπαταρία μολύβδου-οξέος. Επιπλέον, οι εκκινητές με μπαταρία μολύβδου-οξέος υποφέρουν επίσης από σημαντική απώλεια απόδοσης όταν δεν διατηρούνται σε πλήρη φόρτιση. Με την πάροδο του χρόνου, ένας εκκινητής με μπαταρία μολύβδου-οξέος αναπτύσσει μια κατάσταση γνωστή ως θείωση η οποία είναι η μόνιμη απώλεια της χωρητικότητας της μπαταρίας όταν παραμένει σε κατάσταση εκφόρτισης. Η απώλεια της χωρητικότητας της μπαταρίας μειώνει την ικανότητα του εκκινητή μπαταρίας μολύβδου-οξέος να παρέχει υψηλά ρεύματα εκφόρτισης όταν απαιτείται. Και οι υψηλοί ρυθμοί αυτοεκφόρτισης συχνά αχρηστεύουν έναν εκκινητή μπαταρίας μολύβδου-οξέος εντός εβδομάδων. Η ανάγκη να είναι συνεχώς φορτισμένοι, ο υψηλός ρυθμός αυτοεκφόρτισης και το υψηλό βάρος, καθιστούν τους εκκινητές με μπαταρία μολύβδου-οξέος μη φορητούς και περισσότερο κατάλληλους για το γκαράζ σας παρά για το αυτοκίνητό σας.

Κάνει την εμφάνισή του ο εκκινητής αυτοκινήτων με μπαταρία λιθίου. Αυτοί οι τύποι εκκινητών, όπως υποδηλώνει το όνομα, τροφοδοτούνται από μπαταρία ιόντων-λιθίου και όχι από μπαταρία μολύβδου-οξέος. Τα πλεονεκτήματα της τεχνολογίας λιθίου σε σχέση με την τεχνολογία μολύβδου-οξέος είναι προφανή. Οι μπαταρίες ιόντων-λιθίου, λόγω της ενεργειακής τους πυκνότητας, είναι μικρότερες και ελαφρύτερες από τις αντίστοιχες μολύβδου οξέως. Στην πράξη, οι εκκινητές με μπαταρία λιθίου είναι περίπου 80 τοις εκατό μικρότεροι και ελαφρύτεροι από τους εκκινητές με μπαταρία μολύβδου-οξέος. Και οι εκκινητές με μπαταρία λιθίου εκτελούν επίσης πολλαπλές λειτουργίες, όπως είναι η παροχή τροφοδοσίας ενός φακού LED, η επαναφόρτιση συσκευών USB (π.χ. η επαναφόρτιση ενός iPhone) ή η παροχή ρεύματος σε άλλες συσκευές 12 Volt, όπως μια τρόμπα ελαστικών ή ένας αντιστροφέας ρεύματος.Δείτε τους εκκινητές με μπαταρία λιθίου NOCO Genius Boost.

Με περισσότερα από 234 εκατομμύρια αυτοκινητιστές στις Ηνωμένες Πολιτείες, είναι εκπληκτικό το γεγονός πως η μεγάλη πλειοψηφία των οδηγών δεν χρησιμοποιούν εκκινητή μπαταρίας λιθίου. Η πιο κοινή αντίρρηση που ακούω είναι η έλλειψη εμπιστοσύνης ότι η συσκευή λειτουργεί πραγματικά. Οι περισσότεροι αυτοκινητιστές είναι εξοικειωμένοι σε τέτοιο βαθμό με τα παλιά παραδοσιακά καλώδια σύνδεσης μπαταριών ή με τους μεγάλους, βαριούς εκκινητές με μπαταρία μολύβδου-οξέος, που θεωρούν ότι μια μικρή, συμπαγής συσκευή, όπως είναι ο εκκινητής με μπαταρία λιθίου φαίνεται να είναι μυστηριώδης. Αλλά δώστε μου τη δυνατότητα να σας εξηγήσω το «πώς».

Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου έχουν μια απίστευτη υψηλή ενεργειακή πυκνότητα σε σύγκριση με τις μπαταρίες μολύβδου-οξέος. Με άλλα λόγια, οι μπαταρίες ιόντων-λιθίου παρέχουν παρόμοια ικανότητα ρευμάτων εκφόρτισης αλλά σε κλάσμα του μεγέθους. Για παράδειγμα, οι περισσότερες μπαταρίες μολύβδου-οξέος έχουν ονομαστικό ρυθμό εκροής 20C. Έτσι, μια μπαταρία μολύβδου-οξέος 10 αμπερωρίων μπορεί να δώσει 200 αμπέρ τροφοδοσίας. Ενώ μια μπαταρία ιόντων-λιθίου 1 αμπερωρίου με ονομαστική τιμή 200C μπορεί να δώσει τα ίδια 200 αμπέρ, αλλά με 10 φορές μικρότερες απαιτήσεις όγκου. Οπότε, ναι, η μπαταρία ιόντων-λιθίου στο smartphone σας, αν έχει σχεδιαστεί σωστά, θα μπορούσε να έχει τη δυνατότητα να εκκινήσει τον κινητήρα του αυτοκινήτου σας. Επιπλέον, οι μπαταρίες μολύβδου-οξέος χάνουν την ικανότητα παροχής ρεύματος εκφόρτισης καθώς η μπαταρία εκφορτίζεται, ενώ οι μπαταρίες ιόντων-λιθίου παρέχουν σταθερά ρεύματα εκφόρτισης μέχρι να αδειάσουν σχεδόν πλήρως. Όπως και τα καλώδια σύνδεσης μπαταριών, η ποιότητα του εκκινητή με μπαταρία λιθίου είναι ευθέως ανάλογη με την ικανότητά του να εκκινήσει τον κινητήρα του αυτοκινήτου σας. Ακολουθούν μερικά απλά βήματα:

4 βήματα για την εκκίνηση του κινητήρα του αυτοκινήτου σας χρησιμοποιώντας εκκινητή με μπαταρία λιθίου

1. Συνδέστε τον κόκκινο (θετικό) σφιγκτήρα μπαταρίας του εκκινητή με μπαταρία λιθίου με τον θετικό πόλο της μπαταρίας στο όχημα με τη νεκρή μπαταρία.

2. Συνδέστε τον μαύρο (αρνητικό) σφιγκτήρα μπαταρίας του εκκινητή με μπαταρία λιθίου στο σώμα του πλαισίου - περισσότερα για αυτό σε λίγο.

3. Προσπαθήστε να εκκινήσετε το όχημα με τη νεκρή μπαταρία. Εάν ο κινητήρας του οχήματος δεν ξεκινήσει αμέσως, περιμένετε λίγα λεπτά για να δώσετε τη δυνατότητα να υπάρξει ροή ρεύματος προς την μπαταρία και δοκιμάστε ξανά.

4.Αποσυνδέστε τον εκκινητή με μπαταρία λιθίου με την αντίστροφη σειρά, ξεκινώντας με την αφαίρεση του μαύρου (αρνητικού) σφιγκτήρα μπαταρίας του εκκινητή με μπαταρία λιθίου.

Υπέρ

  • Δεν απαιτείται επιπλέον όχημα: Οι εκκινητές με μπαταρία λιθίου τροφοδοτούνται εσωτερικά από τη δική τους μπαταρία ιόντων-λιθίου, οπότε δεν απαιτείται επιπλέον όχημα και δεν χρειάζεται να ζητήσετε βοήθεια από κάποιον εντελώς άγνωστό σας.
  • Ισχύς: Εξαιρετικά ισχυρός με μικρές διαστάσεις. Ισοδύναμος και συχνά ισχυρότερος από τους αντίστοιχος εκκινητές με μπαταρία μολύβδου-οξέος.
  • Φορητότητα: Οι εκκινητές με μπαταρία λιθίου είναι εξαιρετικά μικρές και συμπαγείς, συσκευές χειρός, με δυνατότητα αποθήκευσης στο ντουλαπάκι του συνοδηγού, στον χώρο αποσκευών ή στην εργαλειοθήκη.
  • Ασφάλεια: Περιλαμβάνει κύκλωμα προστασίας από αντίστροφη πολικότητα και βραχυκύκλωμα, εξασφαλίζονται συνδέσεις χωρίς σπινθήρες.
  • Δεν απαιτούνται ειδικές γνώσεις: Επειδή οι εκκινητές με μπαταρία λιθίου διαθέτουν τεχνολογία ασφαλείας με προστασία από δημιουργία σπινθήρων, ο χρήστης δεν χρειάζεται να ανησυχεί για τον εντοπισμό της ορθής πολικότητας και για την περίπτωση που οι σφιγκτήρες της μπαταρίας έρθουν σε επαφή.
  • Για πολλαπλές λειτουργίες: Οι εκκινητές με μπαταρία λιθίου, εκτός από την εκκίνηση του κινητήρα του οχήματός σας, μπορούν επίσης να επαναφορτίσουν τις συσκευές USB που έχετε, να τροφοδοτήσουν συσκευές 12 Volt ενώ ορισμένοι εκκινητές διαθέτουν φακό LED.
  • Καλύτερες επιδόσεις: Με την τεχνολογία ιόντων-λιθίου μόνο περίπου το 30% της χωρητικότητας της μπαταρίας χάνεται με το πέρασμα ενός χρόνου και δεν υπάρχει μόνιμη απώλεια της χωρητικότητας της μπαταρίας όταν παραμένει σε κατάσταση εκφόρτισης.



Κατά

  • Υψηλή τιμή: Έχει υψηλότερη τιμή σε σχέση με τα παραδοσιακά καλώδια σύνδεσης μπαταριών αλλά βρίσκεται στην ίδια τιμή με τους εκκινητές με μπαταρία μολύβδου-οξέος.

Οι πιο συνηθισμένες ερωτήσεις σχετικά με την εκκίνηση κινητήρα ενός αυτοκινήτου με καλώδια

Ανεξάρτητα από την μέθοδο που επιλέγετε, εάν ο κινητήρας του αυτοκινήτου σας δεν ξεκινά μετά από πολλές προσπάθειες, υπάρχουν πολλές πιθανότητες το πρόβλημα να είναι κάτι άλλο εκτός από την μπαταρία σας. Ανατρέξτε στο ιστολόγιο Γιατί δεν ξεκινά ο κινητήρας του αυτοκινήτου μου για περισσότερες λεπτομέρειες. Επιπλέον, παρακάτω παρέχονται πρόσθετες πληροφορίες σχετικά με την εκκίνηση του κινητήρα του αυτοκινήτου σας.

Βοηθά το μαρσάρισμα του κινητήρα μετά από την εκκίνησή του;

Το ελαφρύ μαρσάρισμα του κινητήρα μετά την εκκίνησή του βοηθά την μπαταρία του αυτοκινήτου να επαναφορτιστεί ταχύτερα. Όταν οι στροφές του κινητήρα είναι υψηλές, το ίδιο ισχύει και για τον εναλλάκτη του κινητήρα. Και όταν ένας εναλλάκτης περιστρέφεται με υψηλότερες στροφές, παράγει περισσότερη ηλεκτρική ενέργεια. Και όταν παράγει περισσότερη ηλεκτρική ενέργεια, η μπαταρία επαναφορτίζεται ταχύτερα. Με την ευκαιρία, είναι επίσης καλή ιδέα να αφήσετε το όχημά σας να λειτουργήσει για 20-30 λεπτά μετά την εκκίνηση. Μια ακόμη καλύτερη ιδέα είναι να συνδέσετε την μπαταρία σε έναν έξυπνο φορτιστή μπαταρίας για να επαναφορτίσετε πλήρως την μπαταρία του οχήματος. Εάν διαθέτετε έναν έξυπνο φορτιστή μπαταρίας με λειτουργία αποκατάστασης ή επισκευής, συνιστώ ιδιαίτερα τη χρήση αυτού του χαρακτηριστικού μετά την εκκίνηση μιας νεκρής μπαταρίας. Ο κύριος σκοπός της λειτουργίας φόρτισης αποκατάστασης είναι η αφαίρεση των κρυστάλλων θειικού μολύβδου που έχουν συσσωρευθεί κατά την αποφόρτιση της μπαταρίας και η εκ νέου μετατροπή τους σε ενεργό υλικό (ή σε ανακτημένη χωρητικότητα της μπαταρίας).

Γιατί να γίνεται σύνδεση με το σώμα του πλαισίου κατά την εκκίνηση του κινητήρα ενός αυτοκινήτου;

Πρέπει να προτιμάτε τη σύνδεση με το σώμα του πλαισίου αντί με τον αρνητικό ακροδέκτη της μπαταρίας, επειδή με τον τρόπο αυτό παρέχεται μια πιο άμεση διαδρομή επιστροφής προς την υποβοηθούμενη μπαταρία. Ως εκ τούτου, το ρεύμα επιστροφής δεν χρειάζεται να περνά μέσα από τον αρνητικό πόλο και το καλώδιο της νεκρής μπαταρίας και μετά να μεταβαίνει στο καλώδιο σύνδεσης με την άλλη μπαταρία ή με τον εκκινητή. Μπορεί να προχωρήσει απευθείας από το σώμα του πλαισίου στο καλώδιο σύνδεσης με την άλλη μπαταρία ή με τον εκκινητή. Η πιο άμεση διαδρομή επιστροφής παρέχει τη δυνατότητα βελτιωμένες ροής του ρεύματος και μικρότερης πτώσης τάσης.

Ποιος είναι ο λόγος για τον οποίο πρέπει να συνδέονται πρώτα οι θετικοί σφιγκτήρες των καλωδίων;

Αναρωτηθήκατε ποτέ γιατί πρέπει να συνδέετε πρώτα τις συνδέσεις με τους θετικούς πόλους και μετά με τους αρνητικούς; Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι δεν μπορεί να συμβεί κάτι κακό εάν αφήσετε τους σφιγκτήρες των αρνητικών πόλων της μπαταρίας να κρέμονται στο πλαίσιο του οχήματος. Εάν μπορεί να έρθουν σε επαφή με κάτι κατά λάθος, αυτό θα είναι πιθανότητα ήδη στο σώμα. Αν έχετε συνδέσει και τους θετικούς και τους αρνητικούς σφιγκτήρες στην μπαταρία είτε του αυτοκινήτου με την καλή μπαταρία είτε του αυτοκινήτου με τη νεκρή μπαταρία, το άλλο άκρο βρίσκεται τώρα υπό τάση και φέρνοντας κατά λάθος σε επαφή μεταξύ τους σφιγκτήρες της μπαταρίας θα προκληθεί βραχυκύκλωμα, εκτός εάν χρησιμοποιείτε ασφαλή εκκινητή με μπαταρία λιθίου. Αν συνδέσετε πρώτα τους αρνητικούς σφιγκτήρες της μπαταρίας και στη συνέχεια συνδέσετε τους θετικούς σφιγκτήρες της μπαταρίας, ενδέχεται να δημιουργήσετε ένα βραχυκύκλωμα, επειδή η αντίθετη πλευρά είναι πιθανό να ακουμπά σε κάτι που είναι γειωμένο.