Καλάθι

Δεν υπάρχουν προϊόντα στο καλάθι

Οδηγός για τα υγρά του οχήματός σας

14 Αυγούστου 2021
Οδηγός για τα υγρά του οχήματός σας

Εξήγηση 4 βασικών υγρών του αυτοκινήτου

Συντάκτης: Zachariah Kohler Επικεφαλής ομάδας NOCO®

Ο κινητήρας του οχήματός σας επιβιώνει από τα υγρά που βάζετε σε αυτόν. Είτε πρόκειται για λάδι κινητήρα, ψυκτικό, υγρό κιβωτίου ταχυτήτων ή καύσιμο, είναι κρίσιμο να χρησιμοποιείτε το σωστό υγρό που έχει καθοριστεί για το αυτοκίνητό σας. Ο καλύτερος τρόπος για να αποφασίσετε ποιο υγρό χρειάζεται το όχημά σας είναι να ανατρέξετε στο εγχειρίδιο κατόχου. Σε περίπτωση που αποφασίζετε για το σωστό ψυκτικό υγρό για το όχημά σας, μια λάθος επιλογή, θα μπορούσε να συνδυάσει δύο ασύμβατα ψυκτικά, προκαλώντας πήξη του ψυκτικού υγρού και βλάβη στο σύστημα ψύξης του κινητήρα σας.

Λάδι κινητήρα

Οδηγός για το λάδι κινητήρα

Κατανοήστε τις διαφορές ανάμεσα σε κάθε είδος λαδιού.

Ο κινητήρας του οχήματός σας βασίζεται στο λάδι που κυκλοφορεί σε αυτόν. Η κατάσταση του λαδιού μέσα στον κινητήρα του οχήματός σας μπορεί να επιμηκύνει ή να μειώσει τη διάρκεια ζωής του κινητήρα σας. Για να βεβαιωθείτε ότι το λάδι στον κινητήρα του οχήματός σας είναι σε καλή κατάσταση, είναι σημαντικό να ελέγχετε την εμφάνιση και τη στάθμη του λαδιού. Είναι επίσης σημαντικό να πραγματοποιείτε τακτικές αλλαγές λαδιού στον κινητήρα του οχήματός σας.

Προσδιορισμός του σωστού λαδιού

Το λάδι κινητήρα μπορεί να καθοριστεί από τρεις παράγοντες: την κατάσταση του κινητήρα, το φορτίο του κινητήρα και τις θερμοκρασίες περιβάλλοντος με τις οποίες ο κινητήρας έρχεται σε επαφή. Αυτοί οι τρεις παράγοντες καθορίζουν την κατάσταση του κινητήρα σας και αν χρειάζεται επιπλέον φροντίδα.

Συμβατικό
- Ανθεκτικό στη θερμότητα
- Μείωση της αντίστασης
- Ειδικό ιξώδες για κινητήρες
Για μεγάλη χιλιομετρική απόδοση
- 75.000 μίλια ή περισσότερα
- Πρόσθετα για την προστασία των τσιμουχών
- Αποτρέπει την εξάτμιση
- Αποτρέπει την καύση
Συνθετικό

- Σχεδιασμένο ειδικά για χρήση
- Λίπανση υψηλής ποιότητας
- Χρήση σε υψηλές και χαμηλές θερμοκρασίες
- Ανώτερες ικανότητες καθαρισμού
- Πιο ακριβό, αλλά θεωρείται το καλύτερο

Αποφασίζοντας το ιξώδες

Αλλαγή λαδιών

Ο καλύτερος τρόπος για να γνωρίζετε πότε να φέρετε το αυτοκίνητό σας για αλλαγή λαδιού είναι να ανατρέξετε πρώτα το εγχειρίδιο ιδιοκτήτη για το αυτοκίνητό σας. Εάν εξακολουθείτε να μην είστε σίγουροι για το πόσο συχνά πρέπει να κάνετε αλλαγή λαδιών στο όχημά σας, ένας κανόνας της βιομηχανίας είναι ανά 6.500 χλμ. ή ανά 4 μήνες, όποιο έρχεται πρώτο.

Πόσο κοστίζει μια αλλαγή λαδιών;

Σύμφωνα με τα στοιχεία τιμολόγησης που έλαβε η Angie's List, μια συμβατική αλλαγή λαδιών κοστίζει από 21 € έως 42 € κατά μέσο όρο. Εάν επιλέξετε ένα συνθετικό λάδι, θα μπορούσε να σας κοστίσει κατά μέσο όρο περίπου 38 € έως 59 €.

Ψυκτικό υγρό

Κατανοώντας το ψυκτικό υγρό του κινητήρα

Πώς να φροντίσετε το σύστημα ψύξης του κινητήρα σας.

Σημασία του ψυκτικού υγρού των οχημάτων σας

Το ψυκτικό υγρό του οχήματός σας είναι σημαντικό επειδή εμποδίζει το πάγωμα τον χειμώνα και το βράσιμο το καλοκαίρι. Το ψυκτικό υγρό έχει επίσης ιδιότητες πρόληψης της διάβρωσης που διατηρούν το ελαστικά μέρη και τις τσιμούχες του συστήματος ψύξης σας σε καλή κατάσταση.

Διατήρηση ψυκτικού υγρού

Το σύστημα ψύξης του οχήματός σας απαιτεί ελάχιστη συντήρηση, αλλά είναι σημαντικό να ελέγχετε τακτικά τα επίπεδα του ψυκτικού υγρού. Στα τοιχώματα των περισσότερων δοχείων ψυκτικού υγρού βρίσκεται ένας δείκτης που δείχνει το μέγιστο και το ελάχιστο επίπεδο του ψυκτικού υγρού. Εάν το επίπεδο του ψυκτικού υγρού είναι κάτω από την ελάχιστη γραμμή, είναι σημαντικό να προσθέσετε ψυκτικό υγρό πριν χρησιμοποιήσετε το όχημά σας.

Τύποι ψυκτικού υγρού

Τεχνολογίας ανόργανου οξέος (IAT)

Το IAT χρησιμοποιείται για τα περισσότερα εγχώρια οχήματα κατασκευής από το 1920 έως το 1990 GM, Ford και Chrysler. Αυτό το ψυκτικό υγρό συνιστάται να αποστραγγίζεται κάθε 48.000 χλμ. ή κάθε 2 χρόνια και συνήθως έχει έντονο πράσινο χρώμα.

Τεχνολογίας οργανικού οξέος (OAT)

Χρησιμοποιείται συχνότερα σε οχήματα VW, GM, Honda και Toyota. Αυτό το ψυκτικό διαθέτει αναστολείς διάβρωσης για να επιτρέπει στο όχημά σας να λειτουργεί για μεγαλύτερες χιλιομετρικές αποστάσεις. Συνιστάται να αποστραγγίζετε αυτό το ψυκτικό υγρό κάθε 241.000 χλμ. ή κάθε 5 χρόνια. Το OAT διατίθεται κυρίως σε πορτοκαλί και κοκκινωπά χρώματα, αλλά μπορεί να έχει και πράσινο, ροζ ή μπλε χρώμα.

Υβριδικής οργανικής τεχνολογίας (HOAT)

Παρόμοια με το OAT, το HOAT έχει σχεδιαστεί για να διαρκεί περίπου 241.000 χλμ. ή 5 χρόνια προτού να χρειαστεί να αποστραγγιστεί. Το HOAT είναι ένα μείγμα IAT και OAT και είναι πολύ πιο εύκολο να αναγνωριστεί γιατί διατίθεται σε δύο χρώματα, κίτρινο και πορτοκαλί. Το ψυκτικό υγρό χρησιμοποιείται συχνότερα από τους περισσότερους μεγάλους Ευρωπαϊκούς, Γερμανικούς και Ασιάτες κατασκευαστές αυτοκινήτων, καθώς και από ορισμένα Chrysler.

Μην αναμιγνύετε τύπους και χρώματα

Στην περίπτωση του OAT δεν είναι επιτακτική ανάγκη να μείνετε σε ένα χρώμα, αλλά συνιστάται να αποφεύγετε την ανάμειξη χρωμάτων όποτε αυτό είναι δυνατόν. Εκτός από το OAT είναι πολύ σημαντικό να αποφύγετε την ανάμειξη τύπων και χρωμάτων ψυκτικού υγρού. Ένα σύστημα ψύξης με πράσινο IAT πρέπει να συμπληρώνεται μόνο με νερό ή άλλο πράσινο IAT. Τα αποτελέσματα της ανάμιξης ψυκτικών περιλαμβάνουν τη διάβρωση, την πήξη του υγρού και τελικά την αποτυχία του συστήματος.

Υγρό κιβωτίων ταχυτήτων

Οδηγός για το υγρό κιβωτίων ταχυτήτων

Κατανοήστε τη συντήρηση του υγρού κιβωτίων ταχυτήτων.

Τα κιβώτια ταχυτήτων του οχήματός σας μετατρέπουν την ενέργεια που παράγει ο κινητήρας σας σε κίνηση του οχήματός σας στον δρόμο. Ο καλύτερος τρόπος για να διατηρήσετε το κιβώτιο ταχυτήτων σας σε καλή κατάσταση είναι να ελέγχετε τακτικά την κατάσταση του υγρού και να αλλάζετε το υγρό εάν είναι απαραίτητο. Το υγρό κιβωτίων ταχυτήτων είναι το λιπαντικό για τα γρανάζια και τους μοχλούς στο εσωτερικό του κιβωτίου ταχυτήτων σας. Με την πάροδο του χρόνου συσσωρεύονται βρωμιά και ρύποι, προκαλώντας την αύξηση της πυκνότητα του υγρού δημιουργώντας περισσότερη πίεση στο κιβώτιο ταχυτήτων. Είναι σημαντικό να διατηρείτε το κιβώτιο ταχυτήτων σας σε καλή κατάσταση γιατί το κιβώτιο ταχυτήτων και ο κινητήρας είναι τα δύο πιο σημαντικά μέρη του οχήματός σας.

Καταπόνηση του κιβωτίου ταχυτήτων σας

Η αύξηση της θερμοκρασίας λειτουργίας του κιβωτίου ταχυτήτων του οχήματός σας είναι η κύρια αιτία μιας βλάβης. Υπάρχουν τρεις λόγοι που το κιβώτιο ταχυτήτων σας θα ζεσταθεί.

Τι προκαλεί αύξηση της θερμοκρασίας ενός κιβωτίου ταχυτήτων;

Η θερμοκρασία λειτουργίας των κιβωτίων ταχυτήτων μπορεί να αυξηθεί για διάφορους λόγους. Οι τρεις πιο συνηθισμένοι λόγοι για την αύξηση της θερμοκρασίας ενός κιβωτίου ταχυτήτων είναι η μεταφορά μεγάλων φορτίων, η έλξη ρυμουλκουμένων και το «ξεκίνα-σταμάτα» κατά τη μετακίνηση στην πόλη. Συνιστάται να ανατρέξετε στο εγχειρίδιο κατόχου για τα συνιστώμενα βάρη που μπορεί να μεταφέρει και να ρυμουλκήσει το όχημά σας. Το κιβώτιο ταχυτήτων του οχήματός σας έχει σχεδιαστεί για να λειτουργεί σωστά, αρκεί να φροντίζεται και να συντηρείται κατάλληλα.

Πότε πρέπει να εκτελέσετε αποστράγγιση ενός κιβωτίου ταχυτήτων;

Συνιστάται από τους μηχανικούς να εκτελείτε μια αποστράγγιση του κιβωτίου ταχυτήτων στο όχημά σας κάθε 80.500 χλμ. Το εγχειρίδιο κατόχου του οχήματός σας έχει πρόγραμμα συντήρησης που αναφέρει συγκεκριμένα χιλιόμετρα στα οποία πρέπει να γίνει η αποστράγγιση του κιβωτίου ταχυτήτων του οχήματός σας. Μια άλλη ένδειξη είναι το χρώμα ή η μυρωδιά του υγρού. Υπό ακραίες συνθήκες, το υγρό κιβωτίων ταχυτήτων μπορεί να αλλοιωθεί, να αλλάξει χρώμα και να αρχίσει να μυρίζει.

Καύσιμο

Τύποι καυσίμων για το όχημά σας

Κατανοήστε τα καύσιμα του οχήματός σας.

Τα ορυκτά καύσιμα είναι ο πιο συνηθισμένος τύπος καυσίμου που χρησιμοποιείται από τους καταναλωτές στον δρόμο σήμερα. Οι πρόσφατες εξελίξεις στις ανανεώσιμες πηγές καυσίμων συνέβαλαν σε όλο και περισσότερα οχήματα να κινούνται με εναλλακτικά καύσιμα στον δρόμο, αλλά τα ορυκτά καύσιμα εξακολουθούν να είναι η πιο ευρέως χρησιμοποιούμενη πηγή καυσίμου. Τόσο η βενζίνη όσο και το πετρέλαιο διαθέτουν οφέλη ως μια αξιόπιστη πηγή καυσίμου και μπορούν να συγκριθούν με βάση τα οφέλη του καταναλωτή με τη χρήση του καθενός.

Η βενζίνη είναι ένα πολύ συνηθισμένο καύσιμο που χρησιμοποιείται στα περισσότερα ελαφρά οχήματα στον δρόμο. Το κύριο όφελος από τη χρήση της βενζίνης είναι ότι είναι φθηνότερη ανά λίτρο σε σχέση με το πετρέλαιο. Η βενζίνη είναι λιγότερο πυκνή από το πετρέλαιο επιτρέποντάς της να εξατμιστεί αμέσως όταν μπει σε έναν κύλινδρο. Μόλις μπει στους κυλίνδρους, τα μπουζί των οχημάτων αναφλέγουν τους ατμούς αερίου, παρέχοντας ισχύ στο όχημά σας.

Υπέρ
- Γρήγορη εκκίνηση
- Ελαφρύ βάρος
- Μικρότερο κόστος
- Μεγαλύτερη ιπποδύναμη
Κατά
- Παραγωγή διοξειδίου του άνθρακα
- Εξαιρετικά εύφλεκτη
- Λιγότερη ροπή
- Λιγότερο αξιόπιστη κατά μέσο όρο

Το πετρέλαιο είναι επίσης μια πολύ κοινή πηγή καυσίμου, κυρίως σε εμπορικά φορτηγά και μεγάλο εξοπλισμό. Τα περισσότερα φορτηγά προσφέρουν την επιλογή ενός κινητήρα πετρελαίου και εταιρείες όπως η Volkswagen και η Audi διαθέτουν επιλογές οχημάτων πετρελαίου. Το πετρέλαιο, όπως και η βενζίνη, είναι ορυκτό καύσιμο, αλλά είναι πολύ βαρύτερο, πιο πυκνό και λιγότερο εύφλεκτο. Επειδή το πετρέλαιο είναι λιγότερο εύφλεκτο, η διαδικασία ανάφλεξης του καυσίμου είναι πολύ διαφορετική από αυτήν της βενζίνης. Σε αντίθεση με τη βενζίνη, το πετρέλαιο αναφλέγεται μέσω της υψηλής πίεσης και της υψηλής θερμότητας στους κυλίνδρους. Τα οφέλη του να έχεις ένα όχημα πετρελαίου είναι ότι τείνουν να έχουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής σε σχέση με τους βενζινοκινητήρες, ο κινητήρας παράγει λιγότερο επιβλαβή αέρια για το όζον και οι κινητήρες πετρελαίου παράγουν περισσότερη ισχύ ανά λίτρο καυσίμου, προσφέροντας στον κινητήρα καλύτερη οικονομία καυσίμου.

Υπέρ
- Ανθεκτικό
- Περισσότερη οικονομία καυσίμου
- Περισσότερη ροπή
- Αξιόπιστο
Κατά
- Βαρύ
- Υψηλότερο κόστος καυσίμου
- Μικρότερη ιπποδύναμη
- Δύσκολη εκκίνηση σε κρύο καιρό