Καλάθι

Δεν υπάρχουν προϊόντα στο καλάθι

Γιατί το αυτοκίνητό σας δεν ξεκινά;

27 Ιανουαρίου 2021
Γιατί το αυτοκίνητό σας δεν ξεκινά;

Οι πιο συνηθισμένοι λόγοι για τους οποίους ένα αυτοκίνητο δεν ξεκινά

Συντάκτης: Bridgette Jones Επικεφαλής ομάδας NOCO 

Εκατομμύρια Αμερικανοί αντιμετωπίζουν προβλήματα μη εκκίνησης του οχήματός τους κάθε χρόνο. Πόσες φορές έχετε ακούσει: το αυτοκίνητό μου δεν ξεκινά, αλλά το ραδιόφωνο και τα φώτα λειτουργούν, το αυτοκίνητό μου δεν ξεκινά απλά κάνει κλικ, το αυτοκίνητό μου δεν ξεκινά και δεν φταίει η μπαταρία ή το αυτοκίνητό μου δεν ξεκινά αλλά ο κινητήρας στρέφεται. Υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους τα οχήματα αντιμετωπίζουν προβλήματα εκκίνησης. Εδώ είναι μερικά από τα πιο συνηθισμένα:

Όταν ο κινητήρας δεν μιζάρει ή στρέφεται

Άδεια μπαταρία

Τα περισσότερα οχήματα χρειάζονται τουλάχιστον 10,5 volt για να ξεκινήσουν, κάτι που είναι περίπου το φορτίο μιας πλήρως αποστραγγισμένης μπαταρίας. Εάν ξεχάσετε τα εσωτερικά φώτα "αναμμένα" ή άλλο ηλεκτρικό φορτίο ενεργοποιημένο, είναι εύκολο να αδειάσετε την μπαταρία σε στάθμη κάτω των 10 volt. Μπορείτε γρήγορα να αποκλείσετε την αιτία άδειας μπαταρίας ελέγχοντας την τάση ανοιχτού κυκλώματος της μπαταρίας. Για παράδειγμα, εάν το όχημά σας παρέχει μέτρηση 12,8 volt και δεν ξεκινά, μπορείτε να διαγράψετε την άδεια μπαταρία από τις πιθανές αιτίες. Εάν η αιτία είναι η άδεια μπαταρία, θυμηθείτε να αφήσετε το όχημα σε λειτουργία για 2-3 ώρες ή συνδέστε το με έναν έξυπνο φορτιστή μπαταρίας. Είναι κρίσιμο για τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας να λαμβάνει πλήρη φόρτιση μετά από βαθιά εκφόρτιση.

Βλάβη μπαταρίας

Η βλάβη της μπαταρίας μπορεί να προκληθεί από διάφορες αιτίες, όπως η ποιότητα, η παλαιότητα, η κακή χρήση, η θερμότητα και η ακατάλληλη φόρτιση. Οι δύο πιο συνηθισμένοι λόγοι βλάβης της μπαταρίας είναι η θείωση της μπαταρίας και το βραχυκύκλωμα ενός στοιχείου στο εσωτερικό της μπαταρίας. Η θείωση της μπαταρίας είναι μια κατάσταση που αναπτύσσεται στις μπαταρίες μολύβδου-οξέος λόγω της έλλειψης πλήρους φόρτισης ή εξαιτίας της παραμονής σε κατάσταση εκφόρτισης. Με την πάροδο του χρόνου, η κατάσταση επιδεινώνεται, μειώνοντας την χωρητικότητα. Τελικά, η θείωση της μπαταρίας προκαλεί αδυναμία της μπαταρίας να διατηρήσει τη φόρτιση και δυσκολία στην διατήρηση της τάσης που απαιτείται για την εκκίνηση του οχήματος. Η βραχυκύκλωση ενός στοιχείου μπαταρίας προκύπτει όταν δύο από τις εσωτερικές πλάκες της μπαταρίας έρχονται σε επαφή μεταξύ τους. Ως αποτέλεσμα, τα στοιχεία της μπαταρίας βραχυκυκλώνουν και η μπαταρία 12 volt μετατρέπεται στην ουσία σε μπαταρία 10 volt. Η εσωτερική επαφή των στοιχείων προκύπτει όταν προκαλείται βλάβη στον διαχωριστή της μπαταρίας (το υλικό που διαχωρίζει τα στοιχεία της μπαταρίας). Τα στοιχεία λειτουργίας των μπαταριών σημειώνουν βλάβη για διάφορους λόγους. Μερικοί από τους πιο συνηθισμένους λόγους είναι η υπερβολική θερμότητα περιβάλλοντος, η υπερφόρτιση, η υπερ-εκφόρτιση και ο υπερβολικός ρυθμός φόρτισης. Ο ευκολότερος τρόπος για να διαπιστώσετε εάν η μπαταρία έχει καταστραφεί είναι να εκτελέσετε μια δοκιμή ηλεκτρικού φορτίου.

Κακές ηλεκτρικές συνδέσεις

Ένα χαλαρό καλώδιο μπαταρίας ή σύνδεση μπαταρίας περιορίζει τη ροή ρεύματος. Ομοίως, ένα κατεστραμμένο ή φθαρμένο καλώδιο μπαταρίας μπορεί να περιορίσει τη ροή ρεύματος. Ελέγξτε για στεγνή, ραγισμένη και ξεφλουδισμένη πλαστική μόνωση στο καλώδιο της μπαταρίας. Βεβαιωθείτε ότι όλες οι συνδέσεις της μπαταρίας είναι σταθερές και αντικαταστήστε τυχόν καλώδια μπαταρίας ή ακροδέκτες μπαταρίας εάν υπάρχει ζημιά.

Διάβρωση μπαταρίας

Η διάβρωση της μπαταρίας είναι μια εξαιρετική αντίσταση. Η παρουσία διάβρωσης της μπαταρίας μπορεί να περιορίσει σημαντικά τη ροή ρεύματος. Εάν υπάρχει, καθαρίστε και αφαιρέστε όλη τη διάβρωση της μπαταρίας. Ανατρέξτε στον απόλυτο οδηγό μας Καθαρισμός και απομάκρυνση της διάβρωσης της μπαταρίας.

Βλάβη μίζας

Μια μίζα με βλάβη αντιδρά πολύ παρόμοια με μια κατεστραμμένη μπαταρία και ένα σύστημα φόρτισης με βλάβη. Ωστόσο, βεβαιωθείτε ότι η μπαταρία σας είναι υγιής και πλήρως φορτισμένη και ότι τα συστήματα φόρτισης λειτουργούν σωστά. Εάν η μίζα έχει υποστεί ζημιά, πιθανότατα ο κινητήρας θα στρέφεται πολύ αργά και τα εσωτερικά και εξωτερικά φώτα θα εξασθενίσουν. Επιπλέον, οι ειδικοί παρατήρησαν ότι οι ακροδέκτες της μπαταρίας και τα καλώδια της μπαταρίας θερμαίνονται υπερβολικά όταν η μίζα δυσλειτουργεί.

Βλάβη συστήματος φόρτισης

Ένα σύστημα φόρτισης που λειτουργεί σωστά πρέπει να παρέχει τάση φόρτισης περίπου 14 volt. Αυτή είναι η βασική τάση όταν το όχημα είναι αδρανές και δεν υπάρχουν "ενεργοποιημένα" φορτία. Η τάση φόρτισης από τον εναλλάκτη εμφανίζει διακυμάνσεις λόγω της κατάστασης φόρτισης της συνδεδεμένης μπαταρίας, του φορτίου στο ηλεκτρικό σύστημα και της θερμοκρασίας περιβάλλοντος. Σε ψυχρές καιρικές συνθήκες, η τάση φόρτισης είναι υψηλότερη. Σε ζεστές καιρικές συνθήκες, η τάση φόρτισης είναι χαμηλότερη. Για παράδειγμα, το εύρος τάσης φόρτισης σε υψηλές θερμοκρασίες μπορεί να είναι 13,9-14,4V, ενώ σε χαμηλές θερμοκρασίες 14,9-15,8V. Εάν το σύστημα φόρτισης δεν παρέχει επαρκή τάση, αυτό μπορεί να οφείλεται στον εναλλάκτη ή το ρυθμιστή. Για να προσδιορίσετε την πιθανή αιτία, μπορείτε να παρακάμψετε τον ρυθμιστή. Εάν η τάση φόρτισης αρχίσει να αυξάνεται, τότε το πρόβλημα οφείλεται στον ρυθμιστή. Εάν δεν υπάρχει αλλαγή στην τάση φόρτισης, το πρόβλημα οφείλεται στον εναλλάκτη. Τις περισσότερες φορές το πρόβλημα οφείλεται στον εναλλάκτη. Αυτό που συμβαίνει είναι ότι μία ή περισσότερες από τις διόδους στον εναλλάκτη σημειώνουν βλάβη, με αποτέλεσμα την πτώση της τάσης φόρτισης. Αν και ο εναλλάκτης εξακολουθεί να παράγει ρεύμα, η τάση εξόδου του είναι πλέον πολύ χαμηλή για την αναπλήρωση της χαμένης χωρητικότητας της μπαταρίας. Εάν διαθέτατε παλμογράφο, θα μπορούσατε να εντοπίσετε αυτό το πρόβλημα από την κυματομορφή του εναλλάκτη. Μια άλλη γρήγορη και απλή μέθοδος για τον έλεγχο του εναλλάκτη είναι η λειτουργία του αυτοκινήτου και η επακόλουθη αποσύνδεση του θετικού καλωδίου της μπαταρίας από την μπαταρία. Εάν το όχημα σβήσει, τότε πιθανότατα υπάρχει πρόβλημα στον εναλλάκτη.

Βλάβη διακόπτη συμπλέκτη

Μερικές φορές ο διακόπτης ασφαλείας του συμπλέκτη σημειώνει βλάβη ή δυσλειτουργεί. Αυτός είναι ο διακόπτης ασφαλείας που επιτρέπει στο όχημά σας να ξεκινά με το πάτημα ή ενεργοποίηση του συμπλέκτη.

Όταν ο κινητήρας στρέφεται με τη μίζα, αλλά δεν εκκινεί

Βλάβη ανάφλεξης

Όλα τα οχήματα χρειάζονται σπινθήρα (ή συμπίεση) για την ανάφλεξη του καυσίμου και την εκκίνησή τους. Προβλήματα με τα μπουζί ή τους πολλαπλασιαστές μπορούν να οδηγήσουν σε προβλήματα εκκίνησης. Τα προβλήματα χρονισμού ανάφλεξης είναι επίσης πιθανά, καθώς οι σπινθήρες πρέπει να προκληθούν σε ακριβή στιγμή και με σωστή ποσότητα τάσης. Οι προειδοποιητικές ενδείξεις συνήθως υπάρχουν πριν από την βλάβη αποτυχία του συστήματος ανάφλεξης. Εάν η εκκίνηση του οχήματος είναι δύσκολη, η λειτουργία του δεν είναι ομαλή, απλά είναι δύσκολο να ξεκινήσει, αυτά είναι τα αρχικά συμπτώματα. Για να εντοπίσετε προβλήματα ανάφλεξης, τραβήξτε το καλώδιο του μπουζί και γειώστε το καλώδιο σε μεταλλική επιφάνεια στον κινητήρα. Βεβαιωθείτε ότι δεν υπάρχουν εύφλεκτα υγρά κοντά (π.χ. βενζίνη) και μην κρατάτε το καλώδιο του μπουζί, καθώς μπορεί να προκληθεί ηλεκτροπληξία. Στρέψτε τον κινητήρα με τη μίζα και ελέγξτε αν υπάρχει σπινθήρας. Αν δείτε σπινθήρα, το πρόβλημα δεν οφείλεται στο μπουζί. Εάν δεν βλέπετε σπινθήρα, το πρόβλημα μπορεί να οφείλεται σε ελαττωματικό διανομέα, κακή πάκτωση πηνίου, βλάβη του στροφαλοφόρου άξονα ή βλάβη του αισθητήρα θέσης εκκεντροφόρου. Στη συνέχεια, ελέγξτε τους κωδικούς σφάλματος με έναν σαρωτή για τυχόν σφάλματα. Εάν τα αποτελέσματα είναι αρνητικά, χρησιμοποιήστε ένα πολύμετρο για να ελέγξετε τις ασφάλειες και τα ρελέ. Ελέγξτε εάν υπάρχει αντίσταση στους αισθητήρες. Ελέγξτε εάν το πηνίο τροφοδοτείται. Εάν υπάρχει τάση, το πηνίο έχει βλάβη.

Έλλειψη βενζίνης

Ακούγεται ανόητο, αλλά συμβαίνει και στους καλύτερους από εμάς. Ένας κινητήρας πρέπει να συμπιέσει καύσιμο για να περιστραφεί. Εάν το ρεζερβουάρ είναι άδειο, τότε ο κινητήρας μπορεί να στρέφεται με τη μίζα αλλά το όχημα να μην εκκινεί. Τροφοδοτήστε με καύσιμο και να θυμάστε ότι η οδήγηση του οχήματός σας με λίγο ή σχεδόν καθόλου καύσιμο δεν είναι επωφελής για την αντλία καυσίμου ή το φίλτρο καυσίμου.

Φθαρμένη μίζα

Οι οδοντοτροχοί, οι δακτύλιοι και τα έδρανα του εναλλάκτη μπορούν να φθαρούν και να προκαλέσουν την εκκίνηση του οχήματος. Είναι εύκολο να εντοπίσετε μια φθαρμένη μίζα. Εάν οι προβολείς σας είναι φωτεινοί όταν το όχημα είναι "σβηστό'', αλλά με μειωμένη φωτεινότητα όταν ο κινητήρας είναι ''αναμμένος'', μπορεί να χρειαστεί να αντικατασταθεί.

Φραγμένο φίλτρο αέρα

Βεβαιωθείτε ότι οι κύλινδροι λαμβάνουν άφθονο αέρα. Ελέγξτε το φίλτρο αέρα και
βεβαιωθείτε ότι δεν είναι φραγμένο. Επιθεωρήστε τυχόν εισόδους αγωγών ή εισαγωγές αέρα που ενδέχεται να φράξουν με υπολείμματα. Ωστόσο, η έλλειψη ροής αέρα είναι σπάνια η αιτία που δεν ξεκινά το όχημα, αλλά αξίζει να διερευνηθεί.

Φραγμένο φίλτρο καυσίμου ή εγχυτήρες

Όπως ένα φίλτρο αέρα, το σύστημα καυσίμου μπορεί να φράξει, και το καύσιμο να μην φτάνει στον κινητήρα. Όταν ο κινητήρας δεν λαμβάνει αρκετό καύσιμο, το πρόβλημα μπορεί να είναι ένας ελαττωματικός ρυθμιστής πίεσης καυσίμου, μια διαρροή καυσίμου, ένα φραγμένο φίλτρο καυσίμου ή φραγμένα μπεκ ψεκασμού καυσίμου. Το πιο συνηθισμένο είναι η ελαττωματική αντλία καυσίμου. Η αντλία καυσίμου μπορεί να ελεγχθεί αρκετά εύκολα. Εντοπίστε την αντλία καυσίμου και ακούστε προσεκτικά κατά την εκκίνηση του κινητήρα. Θα πρέπει να υπάρχει ήχος συριγμού καθώς η αντλία προετοιμάζεται. Εάν όχι, τότε η αντλία καυσίμου δεν λαμβάνει αρκετή ισχύ. Χρησιμοποιήστε ένα πολύμετρο για να ελέγξετε την αντλία καυσίμου. Εάν έχει τάση, τότε η αντλία καυσίμου έχει πιθανώς βλάβη.

Ελαττωματική αντλία καυσίμου

Ο κύριος σκοπός των αντλιών καυσίμου είναι η άντληση καυσίμου από το ρεζερβουάρ στον κινητήρα. Τα πιο συνηθισμένα συμπτώματα μιας βαλβίδας αντλίας καυσίμου είναι: ο κινητήρας ψεκάζει σε υψηλές ταχύτητες, χάνει ισχύ κατά την επιτάχυνση, έχει ξαφνική απώλεια ισχύος ή υπερτάσεις, που τελικά οδηγούν στην αδυναμία του κινητήρα να ξεκινήσει. Σε μια τέτοια περίπτωση, ο κινητήρας θα συνεχίσει να περιστρέφεται, αλλά δεν θα εκκινήσει ποτέ, καθώς το καύσιμο δεν φτάνει στον κινητήρα. Για να εντοπίσετε μια βλάβη της αντλίας καυσίμου, ελέγξτε για καμμένη ασφάλεια και εάν υπάρχει πίεση στη γραμμή καυσίμου.